Aktualu vairuojantiems: Klaipėdoje keičiami parkavimo tarifai ir plečiamos mokamos zonos
(35)Jau skelbėme, kad iš pradžių buvo siūloma plėsti apmokestinamas zonas, didinti tarifus, kai kur net dvigubai, ilginti laiką, kada reikia mokėti už parkavimą.
Sulaukus kritikos projektas vasario mėnesį Tarybos posėdyje nebuvo svarstytas, nuspręsta jį tobulinti. Po diskusijų ir derybų parengtas kompromisinis siūlymas. Jame yra ir didinami tarifai, ir keičiamos mokamų zonų ribos, bet atsirado nuolaidų verslui ir gyventojams.
Klaipėdos savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus Tarybos posėdžio metu teigė, kad nauji siūlymai buvo aptarti su visomis suinteresuotomis klaipėdiečių grupėmis ir atsižvelgta į kai kuriuos gyventojų bei organizacijų pasiūlymus.
Besibaiminantiems, kad nauji tarifai gali būti didesni nei Vilniaus ar Kauno, R. Mockus patikino, kad kainos šių miestų parkavimo tarifų dar nepaveja, taip pat atsiliekama ir nuo kaimyninių savivaldybių - Nidos ir Palangos, kuriose automobilių statymas kainuoja brangiau nei uostamiestyje.
Kas keisis?
Nuo gegužės 1 d. šalia Girulių plento įrengtos aikštelės ir aikštelė prie šiaurinio molo bus priskirtos žaliai zonai, o likusi Melnragės gyvenvietė ir kitos pajūrio gatvės - geltonai zonai. Čia rinkliava bus renkama nuo gegužės 1 iki rugsėjo 15 d., kasdien 8-20 val. (siūlyta 8-22 val.).
Poilsio parko prieigos taps geltona zona. R. Mockus pažymėjo, kad gausiai lankomo „Kar kar“ parko prieigas nuspręsta apmokestinti kasdien: nuo gegužės 1 d. iki rugsėjo 15 d. - 8-22 val., nuo rugsėjo 16 d. iki balandžio 30 d. - 8-18 val.
Centrinėje miesto dalyje esančios stovėjimo aikštelės, iki šiol priskirtos pigiausiai mėlynai zonai, bus perkeltos į mokamas zonas.
Senamiestis lieka raudona zona, tačiau rinkliavos dydis priklausys nuo sezono. Gegužės 1 - rugsėjo 15 d. parkavimas būtų mokamas kasdien 8-22 val., rugsėjo 16 - balandžio 30 d. - kasdien 8-20 val. Nuo rugsėjo 16 d. raudonos zonos tarifai senamiestyje bus padidinti nuo 0,6 Eur/val. iki 1,5 Eur/val.
Kitose zonose parkavimo tarifai nebus keičiami.
Smiltynėje, kuri taip pat yra raudonoje zonoje, rinkliava toliau bus renkama kasdien, o sezono metu nuo gegužės 1 iki rugsėjo 15 d. - 8-22 val.
Nuo kitų metų sausio 1 d. išplečiamos mokamos parkavimo zonos: Sportininkų g. rajone iki Malūnininkų gatvės ir pietinėje dalyje iki Kauno gatvės, šias teritorijas priskiriant mėlynai zonai (0,15 Eur/val.).
Atsiras naujovė - galimybė įsigyti 5 ir 10 dienų parkavimo leidimus atvykstantiems miesto svečiams žalioje ir mėlynoje zonose.
Siūlomos tokių leidimų kainos, priklausomai nuo zonos, būtų 7-30 Eur už 5 dienas ir 11-45 Eur už 10 dienų. Iki šiol tokie leidimai buvo išduodami tik raudonoje ir geltonoje zonoje.
Nuo kitų metų sausio 1 d. 50 proc. didės visų parkavimo leidimų verslininkams kaina, tačiau antro leidimo verslui nuspręsta nebranginti.
Taip pat kol kas paliktas toks pat mokestis už lengvatinį metinį gyventojo leidimą antram automobiliui - 72 Eur.
Dar šiais metais įsigalios pakeitimai raudonoje zonoje. Pasak R. Mockaus, per šiuos metus papildomai iš rinkliavos tikimasi surinkti apie 160 tūkst. eurų. Kitais metais, kai įsigalios ir kiti pakeitimai – papildomai apie 350 tūkst. eurų.
Numatyta galimybė, kad nevyriausybinėms organizacijoms būtų suteikiama išimtis nemokėti už parkavimą prie jų patalpų. Tokį siūlymą paskatino "Jaunimo linijos" prašymas leisti senamiestyje nemokamai parkuoti tris savanorių automobilius.
Numatoma, kad stovėjimo aikštelių užimtumas bus stebimas. Siekiama, kad piko metu jose nebūtų užimta daugiau nei 85 proc. vietų. Planuojama bent kartą per metus teikti pastebėjimus Savivaldybei dėl tam tikrų korekcijų, jei aikštelė nuolat perpildyta.
Sprendimas prastumtas buldozeriu?
Svarstant klausimą netrūko emocijų – Tarybos opozicija kritikavo sprendimą didinti tarifus tam tikrose zonose, plečiant mokamą zoną iki pat Kauno gatvės, taip pat – pasirinktą laiką keisti tvarką pandeminiu laikotarpiu.
Mažumoje esantys politikai argumentavo, kad koronaviruso pandemijos laikotarpiu žmonėms ir taip nelengva, o įvedamos naujovės neprisidės prie gerovės. Buvo išsakyta nuomonė, kad projektą reikėtų dar kartą atsiimti ir persvarstyti, tačiau nuspręsta balsuoti.
Naują automobilių statymo apmokestinimo tvarką palaikė 16 Tarybos narių, prieš buvo 13, susilaikė 1.
Politikai Nina Puteikienė, Saulius Budinas, Edmundas Kvederis tai įvardijo kaip buldozeriu prastumtą projektą. Buvo teigiama, kad Savivaldybė tarifų didinimą ir mokamų zonų plėtrą grindžia darnaus judumo principais, siekiu mažinti automobilių skaičių miesto centre, tačiau esą nėra strategijos, kuri tai įrodytų.
Atsakydamas į išsakytą politikų kritiką, Savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis tikino, kad, palyginti su tuo, kas buvo prieš 2 mėnesius, paruoštas kokybiškesnis projektas, vyko gerokai didesnė diskusija, sprendimų paieška su bendruomenėmis. Jis pabrėžė, jog visi sutinka, kad yra automobilių statymo problema.
„Administracija bandė ieškoti ir siūlyti kompromisinius variantus, tokius, kurie, deja, nė vienai pusei nebus tinkami ir nė viena pusė 100 procentų jiems nepritars. <...> Keista, kai sakoma, kad nėra (darnaus judumo – VE) strategijos. Strategija radikalesnė, nei siūlomas šis variantas. Šis variantas yra kompromisinis, pandeminis variantas“, - komentavo G. Neniškis.
Jis teigė, kad jau dabar senamiestis užgrūstas automobiliais, o rudenį, kai prasidės 5 pagrindinių senamiesčio gatvių rekonstrukcija, problema bus dar opesnė. Tad pakeitimais raudonoje zonoje skatinama nevažiuoti į senamiestį ir nesukti ratų, ieškant, kur pastatyti automobilį, o statyti juos aikštelėse senamiesčio prieigose.
„Rinkliavos tikslas yra sumažinti į centrą važiuojančių automobilių skaičių ir skatinti ekologišką transportą, pėsčiųjų, dviratininkų judėjimą“, - akcentavo G. Neniškis.
Rašyti komentarą