Galutinis teismo sprendimas: Ispanijos bendrovė neatitinka šalies saugumo interesų

Iš daugiau nei 60 mln. eurų vertės europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica” geležinkelio tilto per Nerį rangovo konkurso pašalintai Ispanijos tiltų ir kelių infrastruktūros statybos bendrovei „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ nepavyko panaikinti Vyriausybės sprendimo, kad bendrovė neatitinka šalies saugumo interesų.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) liepos 4-ąją atmetė „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ skundą ir galutinai paskelbė, kad Vyriausybė ir jos strateginius sandorius tikrinanti komisija teisėtai pripažino, kad ispanų bendrovė neatitinka nacionalinio saugumo interesų. 

„Teisėjų kolegija, atsižvelgdama į nutartyje išdėstytus motyvus, nenustačiusi pagrindų tenkinti, pareiškėjo apeliacinį skundą atmeta, o pirmosios instancijos teismo sprendimą palieka nepakeistą“, – rašoma LVAT nutartyje.

LVAT priėmus sprendimą, Vilniaus apygardos teismas galės atnaujinti kitos bylos nagrinėjimą – šiame teisme Ispanijos bendrovė siekia panaikinti „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) konkurso komisijos sprendimą atmesti jos pasiūlymą bei pripažinti jo laimėtoja Italijos įmonę „Rizzani de Eccher“.

Laukiant LVAT sprendimo, apygardos ir Apeliacinis teismai yra laikinai sustabdę Ispanijos bendrovės ginčą su LTG dėl jos pašalinimo iš tilto per Nerį rangovo konkurso. 

Vis dėlto Ispanijos bendrovė gegužę nutarė nebestabdyti projekto – ji atsisakė prašymo neleisti vykdyti jau pasirašytos sutarties su jos konkurente Italijos bendrove „Rizzani de Eccher“.

Toks ispanų sprendimas leido iš „mirties taško“ išjudinti konkurso procedūras.

Tačiau Ispanijos įmonė žadėjo toliau bylinėtis tiek su ją iš konkurso eliminavusia Vyriausybe ir jos komisija, tiek su jos pasiūlymą atmetusiais „Lietuvos geležinkeliais“.  

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ komunikacijos partnerės Gintarės Žalytės-Štarienės, geležinkelio tilto per Nerį statybą ketinama pradėti artimiausiais mėnesiais. 

„Sutartis su italų kompanija pasirašyta, planuojama, kad fiziniai geležinkelio tilto per Neries upę statybos darbai prasidės artimiausiais mėnesiais“, – BNS teigė G. Žalytė-Štarienė. 

Už europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga bendrovė „LTG Infra“ balandžio pradžioje pasirašė beveik 64 mln. eurų (be PVM) vertės sutartį su Italijos „Rizzani de Eccher“, kuri įsipareigojo pastatyti ilgiausią geležinkelio tiltą Baltijos šalyse.

Vyriausybė šių metų pradžioje nutarė, kad tilto rangovo konkursą laimėjusi Kinijos korporacijos valdoma „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ neatitinka nacionalinio saugumo interesų, todėl „LTG Infra“ su ja sausio pabaigoje nepasirašė 62,5 mln. eurų vertės (be PVM) sutarties. 

Kaip teigė LRT, du trečdalius Ispanijos įmonės akcijų 2020 metais įsigijo Kinijos valstybinė įmonė „China Road and Bridge Corporation“, kurią valdo didelė Kinijos valstybinė kompanija „China Communications Construction“ – jai 2020-ųjų rugpjūtį JAV pradėjo taikyti sankcijas, nes sieja ją su Kinijos karinėmis struktūromis.

„Grupo Puentes“ LNK televizijai buvo pareiškusi nesutinkanti, jog ji yra kinų valdoma įmonė – esą koncernas didžiulis, jam vadovauja ispanai, o kinai akcijų turi tik vienoje iš grupės įmonių ir net ne toje, kuri statytų tiltą.

Bendrovė taip pat kreipėsi į Europos Komisiją bei savo reputaciją gina Lietuvos teismuose.   

Naujas geležinkelio tiltas per 2,5 metų turėtų iškilti šalia Jonavos ir turėtų būti ilgiausiu tokiu tiltu Baltijos šalyse.

Jo ilgis sieks 1510 metrų, ilgiausias tarpas tarp atramų, kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.

BNS

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder