"Tank", "Omoda" ir "Hongqi": rusų prabangių automobilių mėgėjai renkasi kinų prekės ženklus

Valdžios institucijos pasiekė savo tikslą: lygiagretus užsienietiškų automobilių importas nyksta. Net ir aukščiausios klasės markių žinovai Rusijoje priversti persėsti į kiniškus automobilius.

Analitinės bendrovės "Avtostat" duomenimis, iš 109 000 lapkritį Rusijoje parduotų automobilių tik 8 % buvo importuoti alternatyviu importu, t. y. ne per oficialius platintojus, palyginti su 11 % spalį.

Didžiausią reikšmę alternatyvus importas pasiekė šių metų pavasarį, kai jo dalis siekė 20 %.

"Avtostat" šio importo nevadina paraleliniu, nes jis dažniausiai buvo registruojamas ne  juridiniams asmenims, o piliečiams - siekiant sutaupyti muitinio įforminimo ir registravimo išlaidų.

Veikia ne tiek sankcijos, kiek Rusijos valdžios institucijų apribojimai - padidintas utilizavimo mokestis, "uždarytos" spragos nebrangiam importui per kaimynines šalis, sako "Avtostat" vykdomasis direktorius Sergejus Udalovas.

Nuo rugpjūčio 1 d. utilizavimo mokestis padidėjo 2-3 kartus, o nuo spalio 26 d. smarkiai apribota galimybė fiziniams asmenims lengvatinėmis sąlygomis importuoti automobilius iš Eurazijos ekonominės sąjungos (EAES) šalių.

Dėl to šimtą kartų padidėjo mokestis už didelės galios automobilius su rida, o naudotų automobilių importas grįžo į 2021 m. lygį - lapkritį importuota 21 000 automobilių iš užsienio, t. y. vos 2,5 % visų automobilių, o vasarą lygiagretaus importo būdu per mėnesį buvo įvežama 40 000-50 000 automobilių.

Alternatyvus naujų automobilių importas dabar masiškai keliauja tik per Kirgiziją.

Jai tenka 11 % naujų automobilių siuntų - tai paskutiniai "pusiau atviri vartai" tokiam importui dėl lojalaus muitinio įforminimo, sakė Udalovas.

O pagrindine naudotų automobilių importuotoja po to, kai buvo sugriežtintos perdirbimo mokesčio mokėjimo taisyklės iš visų EAES šalių, išliko tik Baltarusija - jai tenka daugiau kaip 15 % importuojamų automobilių.

Udalovas pažymi, kad per šią šalį į Rusiją importuojami brangūs europietiški automobiliai.

Tuo pat metu jie registruojami asmenims, turintiems Rusijos muitinės reikalaujamus dokumentus, leidžiančius palankiais tarifais nurašyti perdirbimo mokestį.

Armėnijos ir Kirgizijos dalis sumažėjo atitinkamai iki 4 ir 3 %, o per Kazachstaną lapkritį įvežta mažiau nei 1 % užsienio automobilių su rida.

Muitinis įforminimas šiose respublikose daugiausia atliekamas per tarpininkus, o tai reiškia, kad Rusijoje tokie automobiliai turės sumokėti muitą pagal visus tarifus, net jei juos importavo fiziniai asmenys.

Tuo pat metu oficialaus importo dalis per mėnesį padidėjo nuo 45 iki 47 % (81 000 automobilių) - dėl padidėjusio kiniškų markių automobilių importo.

Jiems jau tenka 58 % naujų automobilių pardavimų, palyginti su 56 % spalio mėn. ir tai reiškia, kad jie siekia užimti analitikų prognozuojamus 60 % rinkos.

Aukščiausios kokybės produktai reiškia kiniškus

Į perkamiausių Rusijos automobilių markių dešimtuką vis dažniau patenka kinai - lapkritį į jį pateko "Premium Tank", pardavęs 1858 automobilius, ir "Moskvich" (1900 automobilių) - nors laikomas rusišku, jis gamina Kinijos automobilių koncerno JAC modelių analogus.

Iš dešimtuko iškrito korėjietiška "Hyundai" - taigi jame liko tik viena prieškario praeities markė (be "Lada", 32 651 automobilis).

Tai korėjietiškoji "Kia" (2 208 automobiliai), kuri išsilaiko, be kita ko, dėl nedidelio lygiagretaus importo iš Korėjos.

Avtostat vykdomasis direktorius Sergejus Udalovas atkreipia dėmesį, kad lapkričio mėn. premium klasės markių dalis pardavimuose pirmą kartą sumažėjo - iki 2 %.

Tai nereiškia, kad rusai nustojo pirkti brangius automobilius - tiesiog dėl sunkumų įsigyjant pažįstamų markių automobilius daugelis žmonių vis dar renkasi kiniškus premium klasės modelius.

2022 m. pavasarį, įvedus sankcijas brangių automobilių tiekimui į Rusiją, visos pasaulinės premium klasės markės įšaldė savo verslą Rusijoje, nutraukė automobilių ir atsarginių dalių tiekimą, atjungė Rusijos dilerius ir klientus nuo savo garantinių programų, klientų ir aptarnavimo sistemų, todėl norėdami aptarnauti ir remontuoti BMW, "Mercedes-Benz", "Audi" ir t. t. dileriai turi imtis įvairių gudrybių: pavyzdžiui, gauti prieigą prie diagnostikos paslaugų ir atsisiųsti programinės įrangos atnaujinimus per VPN.

O pamesto automobilio raktelio pakeitimas gali lengvai užtrukti šešis mėnesius, aiškina dileriai.

Alternatyvus importas ne tik pabrangina automobilį dėl sudėtingos pristatymo schemos, bet ir sukelia kitų problemų - pavyzdžiui, į JAE skirtame automobilyje būtina įrengti šildymo sistemą ir atlikti kitas manipuliacijas, kad jį būtų galima eksploatuoti Rusijos sąlygomis. 

Organizatorių nuotr.

Klientai, kurie nėra įpratę prie tokių sunkumų, yra pasirengę pamatyti, ką gali pasiūlyti Kinijos automobilių pramonė, aiškina "Avilon" dilerių grupės vadovas.

Be viso kito, jie dar ir rimtai sutaupo - kiniškų aukščiausios klasės automobilių kainos prasideda nuo 5 mln. rublių, o europietiškų - nuo 10 mln. rublių, priduria "The Moscow Times" pašnekovas.

Dėl to kiniškų premium klasės automobilių ir į šią nišą pretenduojančių prekių ženklų - Exceed, Tank, Omoda, Voyach, Hongqi - pardavimai auga, tikina jis.

Futuristinės išvaizdos kinų premium klasės prekės ženklas Zeekr jau keletą mėnesių pirmauja pagal pardavimus elektromobilių segmente: "Avtostat" duomenimis, lapkritį buvo parduota 650 šių elektromobilių, kurių kaina svyruoja nuo 6 mln. rublių.

Kitas pagal populiarumą elektromobilių prekės ženklas "Evolute" pardavė 249 automobilius.

"Daugelis tų, kurie anksčiau važinėjo premijomis, dabar išbando elektromobilius", - kinų prekės ženklo populiarumą aiškina Udalovas.

"Avtostat" nuo sausio mėnesio pradės išskirti kiniškus premium į atskirą kategoriją, kad tiksliai atspindėtų kainų segmentų situaciją rinkoje.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder