Reforma ministerijos akimis - visi patenkinti

Reforma ministerijos akimis - visi patenkinti

Po gruodžio 4 dieną "Vakarų eksprese" išspausdinto straipsnio "7 valandos ligoninės priimamajame. Kalta reforma?" sulaukėme sveikatos apsaugos viceministrės Noros Ribokienės komentaro. Spausdiname jį šiek tiek sutrumpintą.

"Visų pirma norime atkreipti Jūsų dėmesį, kad Sveikatos priežiūros įstaigų ir paslaugų restruktūrizavimo trečiojo etapo programa buvo siekiama ne taupyti lėšas, o suformuoti racionalesnę sveikatos priežiūros įstaigų teikiamų paslaugų struktūrą, kuri užtikrina saugias, kokybiškas, prieinamas paslaugas.

Nuo 2010 m. balandžio 1 d. Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau - PSDF) biudžeto lėšomis nebefinansuojamos stacionarinės akušerijos ir chirurgijos paslaugos 3 akušerijos ir 10 chirurgijos skyrių rajono ligoninėse.

Šia pertvarka visų pirma siekta, kad sudėtingesnės, modernesnių technologijų ir specialių personalo įgūdžių reikalaujančios paslaugos, kaip ir visame civilizuotame pasaulyje, būtų teikiamos aukštesnio lygmens ligoninėse, kad dėl nepakankamos personalo kvalifikacijos ir klinikinės patirties stokos būtų išvengiama profesinių klaidų arba komplikacijų gydant ligonį.

O kaip rodo praktika, diagnostinės ir gydymo klaidos labiau tikėtinos tose ligoninėse, kur gimdyklos ir operacinės dirba "prastovų" režimu, t. y. kai gimdymas priimamas kas antrą ar trečią dieną, o per parą atliekama vos viena kita operacija.

Pažymėtina, kad buvo parengti įvairūs teisės aktai, leidžiantys restruktūrizuojamose ligoninėse organizuoti paslaugų teikimą taip, kad paslaugos pagal galimybes būtų teikiamos ne stacionare, o pacientui priimtinesniu ir ekonomiškai efektyvesniu būdu - dienos stacionaro, dienos chirurgijos ir kitais būdais. Tai leidžia pacientui neatitrūkti nuo jam artimos aplinkos, mažina pacientų eiles, taupo laiką bei lėšas.

2010 ir 2011 m. atliktų pacientų ir paslaugų teikėjų apklausų rezultatai rodo, kad Lietuvos sveikatos sistemos reforma vykdoma tinkama linkme. Daugiau nei pusė respondentų mano, kad paslaugos jiems pakankamai prieinamos, ypač stacionarinė pagalba. Tiek pacientai, tiek medikai labiausiai teigiamai vertina sritis, kurios restruktūrizuojant buvo plėtojamos - tai dienos chirurgijos ir kitos paslaugos.

Greitosios medicinos pagalbos brigadų darbas reformos paliestuose rajonuose atitinka pacientų lūkesčius ir poreikius, ką atspindi aukštas pasitenkinimas ir geri vertinimai. Be to, svarbu pažymėti, kad pacientams atstumas iki gydymo įstaigos nėra svarbus aspektas, svarbiau yra gauti reikiamas kokybiškas paslaugas.

Būtina atsižvelgti į tai, kad Programa vykdoma sudėtingu ekonominiu laikotarpiu, kai mažėjo lėšos, skirtos sveikatos priežiūros sistemai: 2012 m. PSDF biudžete numatyta apie 700 mln. Lt mažiau nei 2009 m., t. y. biudžetas sumažėjo 15 procentų.

Tad lėšos buvo kaip įmanoma naudojamos efektyviau, pagal finansines galimybes stengiantis užtikrinti prioritetinių sveikatos priežiūros paslaugų finansavimą. Pacientai iš rajonų, kuriuose buvo uždaryti skyriai, gauti paslaugų nuvyko į kitas sveikatos priežiūros įstaigas, taigi lėšos, skirtos paslaugoms apmokėti, buvo efektyviai perskirstomos."

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder