Toli dairytis nereikia, kad ir mūsų maža Lietuvėlė. Automobilių per pastaruosius dvidešimt metų skaičius išaugo šimtais tūkstančių, o gal ir daugiau. Pagal logiką užterštumo kontrolė turėtų proporcingai didėti augant užterštumo lygiui. Tačiau dar niekur negirdėjau, kad būtų uždrausta daugiau teršti orą.
Nors visi dejuoja, kaip blogai mes gyvename, dabar kas antras studentėlis automobiliu 500 metrų pas bendrabučio draugą važiuoja. Važiuodamas viešuoju transportu matau kamščiuose įstrigusių vairuotojų - dauguma jų sėdi po vieną. Ir paskui skundžiasi, kaip blogai, kad mieste tokie kamščiai.
Jau atėjo kalendorinis pavasaris, tuoj visiškai nutirps sniegas ir pamatysime kalnus šiukšlių. Vėjas jas nešios po gatves. Kaip ir visada, pavasarį ore padaugėja kietųjų dalelių. Žmonės skundžiasi alergijomis, pasunkėjusiu kvėpavimu, ypač kenčia astma ar kitomis kvėpavimo ligomis sergantys žmonės.
Prieš trejetą metų net 97 procentai visų Europos didžiųjų miestų gyventojų kvėpavo oru, kur ozono koncentracija viršijo nustatytą normą. Kokie rodikliai bus šiais metais, net neįsivaizduoju, tačiau netikiu, kad užterštumas sumažės.
Dalis gyventojų pasakys, o ką mes galime padaryti? Jei kiekvienas bent kiek pagalvotume apie užterštumo mažinimą, manau, kad situacija pasikeistų. Mažiau šiukšlinkime, be reikalo nevažiuokime automobiliais. Atsakingieji už tvarką miesto gatvėse turėtų pasirūpinti šių švara. O įvairios gamyklos labiausiai turėtų apsukti galvą, kaip mažiau teršti orą.
Alfonsas, Klaipėda
Rašyti komentarą