"Achema" šiuo metu Lietuvoje suvartoja daugiausia dujų. Pasak A. Laurinaičio, į dujų perdavimo tarifą įskaičiavus dalį suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo, kurį statyti yra įpareigota AB "Klaipėdos nafta", statybos kaštų, trąšų gamyklai dujų transportavimas gali padidėti iki 2,5 karto.
Žinia, "Achema" dėl SGD terminalo įstatymo jau kreipėsi į Europos Komisiją. Beje, koncernas ketino pats statyti SGD terminalą Klaipėdoje, Jūrų perkėlos terminale, ir tokių ketinimų iki šiol dar nėra atsisakęs. Tai rodo, jog apsirūpinimo dujomis klausimas jam yra itin svarbus.
"Achemos grupei" priklausančios AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) generalinis direktorius Audrius Pauža sako dar nieko nėra girdėjęs apie koncerno planus stabdyti trąšų gamyklą, ir šiuo metu "Achemos" produkcija tvarkingai kraunama Klaipėdos uoste.
KLASCO šiuo metu krauna trečdalį visų Klaipėdos uoste apdorojamų krovinių. Pagal šių metų 9 mėnesių KLASCO krovos rezultatus, "Achemos" trąšos sudaro apie 15 proc. visų šios krovos kompanijos krovinių. Ankstesniais metais šis procentas yra buvęs ir didesnis. Beje, tai jau būtų nebe pirmas kartas, kai "Achema" stabdoma dėl dujų kainos. Prieš porą metų tai jau buvo daroma.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas sako, jog uždarius "Achemą" neigiamo poveikio sinergija būtų didesnė nei šiuo metu mes galime įsivaizduoti. Jo manymu, neigiamas poveikis valstybės mastu būtų dar didesnis nei uosto, turint omenyje minias bedarbių, negautas pajamas ir t. t.
Žinoma, tam tikras neigiamas poveikis būtų juntamas ir uoste - atplauks mažiau laivų, bus gaunama mažiau pajamų, nors "Achemos" trąšų kiekis bendroje Klaipėdos krovinių apyvartoje ir nėra didelis. Tačiau Klaipėdos uoste dirba ne viena koncerno "Achemos grupė" bendrovė. Jeigu viena stambiausių koncerno įmonių "Achema" būtų uždaryta, tai neigiamai atsilieptų jų veiklai, o per jas tai pajustų ir visas uostas.
Rašyti komentarą