Šilutės rajono Rusnės seniūnijos gyventojai yra suskaičiavę, kad per ketvirtį amžiaus, kai buvo atkurta nepriklausomybė, parašus dėl būtinybės kelyje Šilutė-Rusnė pastatyti estakadą yra rinkę ir įvairioms instancijoms siuntę jau keturis kartus. Deja, rusniškiai išgirsti nebuvo. Tad potvynių išvarginti žmonės, nebežinodami, ko griebtis, prašymą imtis priemonių, kad būtų pastatyta estakada ir jiems nebereikėtų gyventi įkalintiems vandens, šių metų vasario pradžioje išsiuntė šalies prezidentei. Tačiau gautas atsakymas rusniškius įstūmė į dar didesnę neviltį. „Supratome, kad valstybės vadovai į mūsų kraštą ir į mus žiūri tarsi į egzotiką ir stebi: ištversime tokį gyvenimą ar palūšime“, – konstatavo Rusnės seniūnijos gyventojų bendruomenės „Rusnės sala“ pirmininkas Raimondas Plikšnys.
Pavargo taip gyventi
Ankstesnė Rusnės seniūnijos gyventojų bendruomenės pirmininkė, o pastaruosius trejus metus – Rusnės seniūnė Dalia Drobnienė LŽ teigė, kad tik šiemet gamtos sąlygos buvo tokios, jog Rusnė beveik nebuvo potvynio vandenų atskirta nuo visos Lietuvos teritorijos.
O 2013-aisiais iš sala tapusios Rusnės išvykti savo transportu nebuvo galimybių net 58 dienas, 2011-aisiais patvinęs vanduo šios vietovės žmonės buvo įkalinęs 30 dienų, 2010-aisiais – 23 dienas. „Pavargome taip gyventi!” – pabrėžė seniūnė. Ji prisiminė, kad tuomet, kai dar buvo vaikas, vietos žmonės bent žinojo, jog potvynis bus pavasarį, ir tam ruošdavosi. “Dabar, keičiantis klimatui, vanduo mus izoliuoja ir žiemą, ir rudenį, ir pavasarį”, - konstatavo seniūnijos vadovė. Ji teigė, kad vargu kas gali įsivaizduoti, ką reiškia rytais ir vakarais po dvi valandas stovėti eilėse ir laukti, kada traktoriai su priekabomis per užlietą 400 metrų kelio plotą perkels į kitą pusę. „Suaugusieji važiuoja į darbą, vaikai – į gimnaziją, žmonėms tenka vykti ir pas gydytojus, tvarkyti daugybę kitų reikalų“, - problemas vardijo D. Drobnienė.
Seniūnė sakė, kad pagal nustatytą tvarką, Šilutės-Rusnės kelią apsėmus vandeniui, perkelti žmonėms ir jų automobiliams samdomi traktoriai su priekabomis. Šiuo metu traktoriaus nuoma valandai kainuoja 17,37 euro, priekabos – 2,89 euro. Kadangi per potvynius žmones apsemtoje trasoje aptarnauja keturi traktoriai, dirbantys po 16 valandų, jiems sumokama 1296 eurai per dieną.
Rusnės seniūnijos gyventojų bendruomenės pirmininkas R. Plikšnys pridūrė, kad dėl neįmanomų sąlygų per potvynius išvažiuoti iš Rusnės jau uždaryta ir kitur iškelta ne viena ten gyvavusi įmonė, nebematydami perspektyvų šioje vietovėje gyventi nelieka jauni žmonės. „Turim nebent vieną viltį, kad Rusnėje galbūt įsikurs jūrų kadetų mokykla ir ją galbūt lankys koks nors įtakingų tėvų vaikas. Gal tuomet bus nutiesta estakada? Savo jėgomis mums reikalo išjudinti nepavyksta“, - apgailestavo R. Plikšnys.
Numarino viltį
R. Plikšnio teigimu, kai jo vadovaujamos bendruomenės vardu pasirašytas prašymas dėl tarpininkavimo pradėti estakados statybas buvo išsiųstas šalies prezidentei, Prezidento kanceliarija atsiuntė atsakymą, jog šis prašymas persiųstas Vyriausybės kanceliarijai. Vyriausybės kancleris Alminas Mačiulis Rusnės seniūnijos gyventojų bendruomenę informavo, kad jų laiškas persiųstas Vidaus reikalų, Finansų, Susisiekimo ministerijoms bei Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui. Pirmoji iš visų šių institucijų laišką, pasirašytą susisiekimo viceministro Algio Žvaliausko, Rusnės gyventojų bendruomenei Nepriklausomybės atkūrimo dienos išvakarėse atsiuntė Susisiekimo ministerija. R. Plikšnys apgailestavo, kad viltį kelyje Šilutė-Rusnė turėti estakadą gautas laiškas numarino visiems laikams.
Susisiekimo ministerija rusniškius informavo, kad, vykdydama ministro pirmininko Algirdo Butkevičiaus pavedimą, kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) išnagrinėjo prašymą dėl estakados statymo ir praneša, jog užlietame kelio ruože automobiliams per potvynį kelti planuoja nupirkti specialias transporto priemones. Šiame laiške taip pat pažymima, jog per pastaruosius devynerius metus automobiliams kelti per potvynį išleista 678,3 tūkst. eurų, o estakados statybos kainuotų 12 mln. eurų. Be to, rašoma, jog šiuo metu LAKD rengia medžiagą dėl poveikio aplinkai vertinimo, kuris būtinas prieš imantis estakados projektavimo ir statybos paslaugos viešojo pirkimo konkurso.
Laimėjo tiesa
Šilutės rajono savivaldybės administracijos direktorius Sigitas Šeputis LŽ teigė, kad kelyje Šilutė-Rusnė jau galėjo būti pastatyta estakada. „Bene 2007-aisiais Šilutėje lankėsi ir su gyventojais susitiko tuometis premjeras Gediminas Kirkilas bei tuometis susisiekimo ministras A. Butkevičius. Būtent tada ir gavome abiejų valdžios vyrų pažadą atrasti lėšų estakados statyboms, o mūsų savivaldybei buvo skirta 250 tūkst. litų estakados projektavimo darbams pradėti“, - sakė S. Šeputis. Anot jo, Šilutės rajono savivaldybė buvo nuveikusi didžiulį parengiamąjį darbą ir konkursu atrinkusi bendrovę, kuri ėmė rengti techninį estakados projektą. Tačiau pastatyti šį statinį sutrukdė po rinkimų pasikeitusi Seimo vadovybė. „Estakados neturime dėl Audriaus Endzino. Jis, šilutiškių išrinktas į 2004–2008 metų kadencijos Seimą ir privalėjęs ginti žmonių interesus, sužlugdė estakados statybas“, - pabrėžė S. Šeputis.
Į Šilutės rajono tarybą ką tik išrinktas A. Endzinas tikino, kad estakados kelyje Šilutė-Rusnė nėra ne dėl jo įgeidžių, o dėl to, kad rajono savivaldybė neskaidriai atrinko viešojo pirkimo konkurso estakados techniniam projektui parengti laimėtojus. „Apie tai informavau prokuratūrą, o ši, atlikusi ikiteisminį tyrimą, kreipėsi į teismą“, - sakė A. Endzinas. Jis teigė, kad visų instancijų teismai patvirtino jo įtarimus, o vykstant teismams pasirengimas estakados statyboms buvo sustabdytas. „Laimėjo tiesa“, - pabrėžė politikas.
Rašyti komentarą