Tradiciškai su triukšmo problema uostamiestyje nuolat susiduria senamiesčio gyventojai. Už gyvenimą miesto centre tenka mokėti - senamiesčio gyventojai turi "atlaikyti" įvairius koncertus ir festivalius, dažnai besibaigiančius apie vidurnaktį, o sezono metu klausytis muzikos, sklindančios iš kaimynystėje įsikūrusių barų.
Dauguma uostamiesčio verslininkų stengiasi nekurstyti ugnies ir ieško kompromisų su gyventojais.
"Žmonės neturėtų kentėti dėl to, jog mes darome verslą", - įsitikinusi kelių maitinimo įstaigų savininkė, Senamiesčio verslininkų sąjungos pirmininkė Eugenija Odebrecht.
Prieš vakarėlius perspėja
Įprastomis darbo dienomis Teatro aikštėje įsikūrusios E. Odebrecht priklausančios įstaigos trankios muzikos neleidžia. Kiek kebliau būna, kai klientai užsako "Taravos Anikės" restoraną ypatingoms progoms ir muzika iki vėlumos - neišvengiama.
"Tokiais atvejais einame pas kaimynus ir prašome nepykti už ilgesnį pavakarojimą. Perspėjame apie užsakytą restoraną iš anksto. Tartis gražiuoju, mano galva, yra vienintelis teisingas kelias siekiant išvengti konfliktų. Stengiamės neerzinti žmonių ir kalbėtis su jais. Žinoma, būtų smagiau, kad kaimynų trukdyti nereikėtų, tačiau, vargu, ar įmanoma išspręsti šią problemą taip, jog senamiestyje žmonės negyventų", - kalbėjo verslininkė.
Anot jos, senamiesčio gyventojus galima puikiai suprasti, nes jiems triukšmo ir iš aplinkos tenka daugiau nei gyvenantiems kituose mikrorajonuose.
Kliūtis - darbo laikas
Su skundais ir prašymais patildyti muziką, vasarą dažnai tenka susidurti džiazo klubui "Kurpiai". Anot klubo vadybininkės Laimos Lialiūnaitės, įprastomis dienomis "Kurpiai" dirba iki 24 val, savaitgaliais - iki 4 val. ryto. Būtent tokiomis naktimis kaimynai varsto "Kurpių" duris, ieško vadybininkės ir prašo pritildyti muziką.
"Žiemą buvo ramu, bet vasarą vargu ar nesulauksime skundų. Esame naktinis klubas, negalime trumpinti darbo valandų. Prašomi decibelus "prisukame", bet muziką aplinkinių namų kaimynai girdi net tomis akimirkomis, kai varstomos klubo durys", - pasakojo L. Lialiūnaitė.
Problemų su gyventojais dėl triukšmo neturinčios "Senosios Hansos" savininkas Ramūnas Pocevičius dienraščiui teigė, jog jam pasisekė labiau nei kitiems verslininkams. Aplink jo įstaigą - vien komercinės patalpos.
"Gyvename puikiai, nei mes žmonėms trukdome, nei jie mums", - tikino pokalbininkas.
PREVENCIJA. Friedricho pasažo savininkas A. Kaveckis prieš dvi savaites įsigijęs garso matuoklį, į triukšmo prevenciją investavo pirmiausia dėl klientų ramybės |
Atsisakė gyvos muzikos
Prieš keletą metų Klaipėdoje nuskambėjo restorano "Trys mylimos" ir tame pačiame name įsikūrusių gyventojų konfliktas dėl sklindančio triukšmo. Žmonės piktinosi per garsiai iš restorano sklidusia muzika. Įstaigos savininkai išbandė ne vieną priemonę taikai pasiekti - lubose įrengė garsą sulaikančią izoliaciją, tildė muziką, tačiau kompromiso pasiekti nepavyko. Gyventojai rašė skundus, kvietė policiją, kreipėsi į Klaipėdos merą.
Jau metus laiko aistros aprimusios. Anot restorano direktorės Elonos, buvo nuspręsta iš viso atsisakyti gyvos muzikos, kuri ir erzino kaimynus.
[CITATA]"Nutarėme, jog toks sprendimas bus visiems geriausias, nebenorime pyktis. Taip išsprendėme problemą", - sakė direktorė.
Triukšmo matuoklis - klientų ramybei
Nors Friedricho pasažo savininkai jautriais kaimynais nesiskundžia, prieš dvi savaites įsigijo triukšmo matuoklį. Juo decibelai pasažo erdvėje per dieną matuojami apie 30 kartų ir rezultatai žymimi žurnale. Tą daro pasažo darbuotojai.
"Įvedėme dar vieną kokybės standartą. Decibelus matuojame ir jų stengiamės neviršyti tam, kad mūsų klientai galėtų patogiai jaustis. Manau, kad kiekvienam verslininkui turėtų būti svarbi jo klientų ramybė, todėl kolegoms tikrai rekomenduočiau įsigyti matuoklį. Jo dėka sužinojome, kad pasaže bendras garsas yra 60-65 decibelų, o viešose erdvėse leidžiama iki 70-75 decibelų. Turime įsigiję kokybišką techniką, todėl net atlikėjams koncertuojant gyvai decibelai neviršija nustatytos normos", - pasakojo Friedricho pasažo savininkas Aidas Kaveckis.
Dar viena priemonė sauganti pasažo lankytojų ir aplinkinių namų gyventojų ausis - speciali "Bose" aparatūra įrengta visose pasažo patalpose. Anot A. Kaveckio, kelis šimtus tūkstančių litų į viešoms erdvėms pritaikytą aparatūrą pasažas investavo siekdamas gerinti paslaugų kokybę.
"Skundai pasipila po šventės"
Nina GENDVILIENĖ, Klaipėdos miesto savivaldybės Sveikatos apsaugos skyriaus vyr. inspektorė
Šiemet iš klaipėdiečių dar nesulaukėme nė vieno skundo dėl triukšmingų kavinių ar barų. Esame pastebėję tokią tendenciją - iki pat Jūros šventės ramu, o praėjus savaitei po jos skundai plaukia vienas po kito. Dažniausiai gyventojai nepatenkinti per garsia muzika, sklindančia iš džiazo klubo "Kurpiai", naktinio klubo "El Calor", "Šikšnosparnio lizdo".
Nustatytų triukšmo normų pažeidėjai baudžiami pagal Administracinių teisės pažeidimų protokolą. Įrodyti jų kaltę remiantis dabartine tvarka gana sudėtinga. Triukšmą reikia matuoti ne bare, o asmens, kuris kenčia, namuose. Turi dar būti ir to baro atstovas.
Liepą mes patys inicijuosime tyrimą, kurio metu triukšmas bus matuojamas šalia viešojo maitinimo įstaigų. Tokius tyrimus užakome periodiškai tam, kad sužinotume, kokia situacija yra mieste.
Rašyti komentarą