Šis padalinys laipsniškai perims pagalbos skambučių administravimo funkcijas iš pusės Lietuvos teritorijos (Klaipėdos, Telšių, Tauragės, Šiaulių ir Panevėžio apskričių) bei operatyviojo priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų ir greitosios medicinos pagalbos pajėgų valdymo funkcijas Klaipėdos, Telšių ir Tauragės apskričių teritorijose.
Teigiama, jog naudodamiesi naująja informacine sistema, BPC operatoriai galės operatyviau ir tiksliau įvertinti numeriu 112 gautus pagalbos prašymus, matyti skambinančiojo vietą skaitmeniniame žemėlapyje ir greičiau išsiųsti pagalbos tarnybas į nelaimės vietą. Sutrumpėjus reagavimo ir atvykimo laikui, pagalba nukentėjusiajam bus suteikta greičiau.
BPC veiklą pradėjo 2004 m. rugsėjo 1 d. Jo įkūrimo tikslas – modernizuoti pagalbos numerio 112 paslaugų sistemą, sujungiant ugniagesių, greitosios medicinos pagalbos tarnybos ir policijos dispečerinių funkcijas naudojant šiuolaikines informacines ir ryšių technologijas. Kuriant centrą remtasi Suomijos BPC modeliu, kurio veiklos pagrindas – universalus operatorius, galintis įvertinti visų tipų (ugniagesių gelbėtojų, medicinos, policijos) pagalbos prašymus. Suomijos BPC modelis laikomas vienu pažangiausiu Europoje ir pasaulyje.
Šiuo metu BPC atsako į pagalbos skambučius 38 savivaldybių teritorijose (kur gyvena daugiau nei 75 proc. Lietuvos gyventojų), priešgaisrines gelbėjimo pajėgas operatyviai valdo 31 savivaldybės teritorijoje. Piko metu kiekvienam BPC pareigūnui per vieną valandą vidutiniškai tenka atsiliepti į 30 pagalbos skambučių ir parengti pagalbos tarnyboms 8 pranešimus apie pagalbos poreikį. Nuo BPC veiklos pradžios jau atsakyta į daugiau nei 10 milijonų pagalbos skambučių.
Rašyti komentarą