Nors kai kurie politikai ir pastebi, kad esą architektai šitaip tik nori palengvinti sau darbo sąlygas ir įsiteikti klientams, tačiau miesto Tarybos Teritorijų planavimo komitete pritarta, kad tokia tvarka galėtų būti paruošta.
"Pastaruoju metu jaučiamas verslininkų, norinčių vystyti arba atgaivinti verslą senamiestyje bei centrinėje miesto dalyje, aktyvumas. Tačiau daugelis turi atsisakyti šių idėjų. Pagrindinė problema - pradėjus rengti projektą nepavyksta įgyvendinti automobilių stovėjimo vietų skaičiaus reikalavimų. Senamiestyje sklypai yra labai maži - 6-8 arų, o leidžiamas užstatymas 60-70 procentų", - pasakojo architektas Gintaras Čičiurka.
Jis priminė, kad savivaldybių Tarybos turi teisę suskirstyti miestų teritorijas į zonas ir kiekvienoje jų nustatyti atskirus automobilių stovėjimo vietų skaičiaus koeficientus. Esą senamiesčiui ir centrinei miesto daliai koeficientas gali būti sumažintas iki 0,5.
"Pavyzdžiui, vienas žmogelis dabar nusipirko pastatą Puodžių gatvėje, kuriam priklauso vos 3 arai žemės. Jis norėtų ten įkurti viešbutį, tačiau realiai nėra kur įrengti tiek automobilių stovėjimo vietų, kiek reikalauja dabartinė tvarka", - aiškino G. Čičiurka.
Tačiau politikai pabrėžė, kad tokiu atveju automobilių statymo senamiestyje problema neišsispręstų, o gal net pasunkėtų.
"Miestui tuomet atsirastų akstinas greičiau pradėti vystyti daugiaviečių automobilių aikštelių, ar garažų senamiesčio prieigose klausimą", - šypsojosi G. Čičiurka.
Klaipėdos mero patarėjas Simonas Gentvilas pastebėjo, kad Vilniaus savivaldybė automobilių stovėjimo vietų skaičiaus koeficientus sumažino dar praėjusių metų lapkritį.
Rašyti komentarą