Vakar Klaipėdos uosto tarnybos išreiškė viltį, jog iki vidurnakčio bus baigtas dalies krovinio išpumpavimas iš seklumoje įstrigusio tanklaivio "Princess Pia" į kitus laivus ir avariją patyręs tanklaivis naktį su keturių vilkikų pagalba bus nutemptas prie krantinės.
Uosto vadovai prasitarė, jog remiantis pažeistą laivo dugną apžiūrėjusių narų išvadomis blogiausiu atveju iš tanklaivio galėjo išsilieti apie 15 tūkst. tonų mazuto ir tam esą buvo pasiruošta.
Tačiau kartu uostininkai tvirtino, jog teršalų išsiliejimo tikimybė buvo minimali, nes tanklaivio dugnas yra dvigubas, o tarp pažeistojo išorinio ir likusio sveiko vidinio dugno yra daugiau nei 2 metrų tarpas.
Iš viso į Argentinos kompanijai priklausantį tanklaivį bendrovėje "Klaipėdos nafta" praėjusią savaitę buvo pakrauta 49,5 tūkst. t mazuto.
Aptikta metalo liekanų
Praėjusio trečiadienio vakarą įvykusios avarijos priežastys vis dar lieka neaiškios.
Pasak Saugios laivybos administracijos direktoriaus Evaldo Zakarevičiaus, avarijos aplinkybėms ištirti sudaryta speciali komisija tik šeštadienio vakarą gavo "Princess Pia" kapitono raportą bei kitus dokumentus, taip pat buvo apklaustas laivą išvesti padėjęs Klaipėdos uosto locmanas Feliksas Rimkevičius.
Kol kas išsiaiškinta tik tiek, kad iš bendrovės "Klaipėdos nafta" tanklaivis plaukė nedideliu greičiu, nes dar nebuvo įšilę jo varikliai. Dėl to, kas įvyko vėliau, komisija išvadas pateiks tik išnagrinėjusi bei sulyginusi visus parodymus, pokalbių tarp locmano ir Laivų eismo tarnybos įrašus ir kt.
Beje, apžiūrėję į uosto įplaukos kanalo kraštą įsirėžusio laivo dugną, narai toje vietoje aptiko surūdijusio metalo lakštų, o užsienio informacinių tarnybų pranešimuose pasirodė informacija, esą tanklaivis "Princess Pia" avariją patyrė užplaukęs ant nuskendusio laivo liekanų.
Tačiau Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos direktorius Sigitas Dobilinskas šią informaciją neigia. Anot jo, neseniai išgilintas ir traluotas uosto įplaukos kanalas yra švarus.
Be to, pasak Uosto kapitono Viktoro Lukoševičiaus, po rekonstrukcijos iki avarijos iš Klaipėdos uosto sėkmingai buvo išvesti mažiausiai trys tanklaiviai, kurių grimzlė siekė 12,5 metro, todėl kanalo gyliu esą neabejojama.
Tuo tarpu "Princess Pia" nukrypo nuo vedlinės, kuria turi plaukti laivai, ir įstrigo prie įplaukos kanalo ribos. Toje vietoje gylis siekia apie 10 metrų.
Atsakomybė - laivo kapitonui
S. Dobilinskas vakar pripažino, jog ši tanklaivio avariją padarė didžiulę žalą Klaipėdos uosto įvaizdžiui, nes po jos pradėta svarstyti, esą neseniai vykusi uosto įplaukos kanalo rekonstrukcija buvo atlikta blogai ir vienintelis Lietuvos uostas yra nesaugus.
Atsakydamas į šalies prezidento Valdo Adamkaus kritiką dėl neva bandymo nuslėpti avariją nuo visuomenės bei atsakingų tarnybų neveiklumo imantis būtinų priemonių ją likviduoti, Klaipėdos uosto direkcijos vadovas tvirtino, jog informacija buvo pateikta laiku ir galimoms avarijos pasekmėms buvo pasiruošta tinkamai.
Pasak S. Dobilinsko, bet kuriuo atveju visa atsakomybė tenka tanklaivio kapitonui, kuris iš pradžių nenoriai bendravo su Klaipėdos uosto tarnybomis, todėl avarijos likvidavimo darbai užsitęsė. Imtis iniciatyvos Lietuvos pusė būtų galėjusi tik tuo atveju, jei būtų paskelbta laivo gelbėjimo operacija ir laivo kapitonas būtų buvęs nušalintas, tačiau to esą neprireikė.
Beje, santykiai su "Princess Pia" kapitonu pagerėjo tik po to, kai jam oficialų įspėjimą įteikė vyriausiasis Klaipėdos miesto apylinkės prokuroras Stanislovas Stulpinas.
Nepatenkinti tuo, jog laivo kapitonas ignoruoja Klaipėdos uosto kapitono tarnybos nurodymus bei baimindamiesi galimos ekologinės katastrofos, į prokuratūrą kreipėsi Apskrities viršininko administracija, Aplinkos apsaugos departamentas ir kitos institucijos.
Rašyti komentarą