Į gatves grįš tikroji Kelių policija

Į gatves grįš tikroji Kelių policija

Po jau daug metų trunkančių Kelių policijos reformų, iš esmės sunaikinusių šią tarnybą, grįžtama prie pradinio varianto - institucijos, kuri būtų atsakinga ne už šeimyninių konfliktų sprendimą ar įstrigusio katinėlio iškėlimą iš medžio, o už pirminę ir pagrindinę funkciją - eismo priežiūrą ir vairuotojų kontrolę.

Pastaruoju metu ši funkcija Lietuvoje iš esmės vykdoma tik magistraliniuose keliuose. Miestuose bei rajoniniuose keliuose ją atlieka ne Kelių policijos biuro, o Viešosios policijos (arba Patrulių rinktinės) pareigūnai, kurie kartu yra atsakingi ir už viešąją tvarką apskritai, patruliavimą viešose vietose, reagavimą į pranešimus, nusikaltėlių sulaikymą, prevenciją ir t. t.

Kitaip pasakius, patruliai - universalūs policininkai, ir eismo priežiūra bei kontrolė jiems anaiptol nėra pagrindinis darbas. Dėl to nukenčia ir eismo saugumas, ir Kelių eismo taisyklių pažeidėjų tramdymas.

Šią padėtį ketinama pradėti taisyti dar iki šių metų pabaigos - įsteigus visavertės Kelių policijos padalinius.

"Policijos departamente toks sprendimas buvo priimtas siekiant užtikrinti tinkamą eismo priežiūros funkcijų vykdymą ne tik magistraliniuose keliuose, bet ir kituose, tarp jų - ir rajoniniuose keliuose. Planuojama šalyje nustatyti trijų lygių eismo kontrolę, t. y. efektyvinti šiuo metu egzistuojančią sistemą ir atliekamas funkcijas, mažinti korupcijos apraiškas keliuose.

Atsirastų trijų lygių kontrolė - rajoninis, apskrities ir šalies centrinės kelių policijos padalinio", - "Autosalonui" aiškino Policijos departamento prie VRM Komunikacijos skyriaus viršininko pavaduotojas Ramūnas Matonis.

Pagrindinė Kelių policijos padalinių funkcija bus saugaus eismo priežiūros vykdymas ir viešosios tvarkos palaikymas keliuose, teisės pažeidimų prevencija, atskleidimas ir tyrimas, administracinio poveikio priemonių pažeidėjams taikymas, neatidėliotinos pagalbos teikimas asmenims, socialinės pagalbos teikimas eismo dalyviams, transporto priemonių palyda bei kitos specialios funkcijos.

Neleis dirbti viename kelyje

Pasak Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininko pavaduotojo Aleksandro Samulevičiaus, naujieji struktūriniai Kelių policijos padaliniai, įkurti dabartinių magistralinių kelių priežiūros būrių pagrindu, eismo kontrolės funkcijas vykdytų ne tik magistraliniuose, bet ir vietinės reikšmės keliuose, miesteliuose, gyvenvietėse ir kitur.

R. Matonio teigimu, apskrities Kelių policijos padalinys vykdys tikslines priemones visoje apskrityje, pasieks (ir didesnėmis pajėgomis rengs reidus) atokiausius kampelius, bus tam tikras netikėtumo faktorius.

Naująja tvarka siekiama ne tik užtikrinti tinkamą eismo priežiūros funkcijų vykdymą, bet ir mažinti galimus korupcinius ryšius, kurių vienas požymių - pareigūnų susigyvenimas su vietos bendruomene.

"Norima maksimaliai sumažinti korupcijos apraiškas. Kelių policijos pareigūnams tiesiog neteks patruliuoti tose pačiose vietose, darbas bus organizuojamas taip, kad kiekvieną pamainą policininkai dirbs kitame kelyje, kitoje apskrities vietovėje. Taip bus sumažinta neteisėtos veikos rizika", - teigė A. Samulevičius.

Kartu pasikeis ir miestų bei rajonų policijos komisariatų Viešosios policijos padalinių darbo pobūdis - nuėmus nuo jų pečių eismo priežiūros funkcijas patrulių veikla daugiau bus orientuota į viešojo saugumo užtikrinimą, o eismo priežiūros funkciją vykdyti galės, jeigu jiems tai bus pavesta.

"Rajoniniai patruliai turės tik teisę, o ne pareigą vykdyti eismo priežiūrą. Tai reiškia, kad jie tik reaguos į akivaizdžius KET pažeidimus, gyventojų pranešimus, o pagrindinę savo veiklą orientuos į viešosios tvarkos užtikrinimą", - aiškino R. Matonis.

O ką veiks centrinis Kelių policijos padalinys? Žadama, kad jo pagrindinė funkcija, kaip ir dabar, bus šalies ir užsienio valstybių, ir vyriausybių vadovų bei kitų oficialių delegacijų eskortavimas ir palyda, taip pat kitų teisės aktuose numatytų specialių funkcijų vykdymas šalies mastu ir neteritoriniu principu.

Klaipėdoje - 70 pareigybių

Tiesa, numatyta pertvarka kol kas yra tik planuojama, tad kaip bus pavadinti padaliniai - ar Kelių policijos biurais, ar Kelių policijos tarnybomis ar tiesiog Kelių policija - dar nėra aišku. Anot A. Samulevičiaus, bent šiuo metu nenumatoma ir jokių papildomų atestacijų tiems pareigūnams, kurie bus kviečiami ar norės patys dirbti naujoje eismo priežiūros institucijoje.

Planuojama, kad reforma vyks dviem etapais. R. Matonio teigimu, pirmajame etape, iki šių metų pabaigos, visose apskrityse planuojama steigti (perkelti iš įstaigų kitų Viešosios policijos padalinių) apie 200 kelių policijos pareigybių - atsižvelgiant į realią situaciją bei apskričių VPK galimybes, t.y. įstaigose perskirstyti pajėgas.

Remiantis pirminiu planu, pasibaigus šiam etapui, Klaipėdos apskrityje iš viso, įvertinant ir šiuo metu apskrities VPK Magistralinių kelių priežiūros būriui priklausančius žmones, dirbtų apie 70 pareigūnų. Iki 2014-ųjų jų gretas greičiausiai papildys dar 40-50 policininkų.

"Prieš steigiant pareigybes II etape, kuris prasidėtų nuo 2013 metų sausio 1-osios, planuojama atlikti teorinius skaičiavimus, pagal kuriuos būtų galima nustatyti optimalų viešąją tvarką užtikrinančių patrulių skaičių kiekviename apskrities VPK", - sakė R. Matonis.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder