Nelaimė Mažeikių apylinkės seniūnijoje esančiame Ruzgų kaime įvyko pirmadienio vakare, apie 17.10 val. Automobilį „Honda CR-V“ vairuojantis Mažeikių rajono Tirkšlių miestelio 56 m. gyventojas su atvažiuojančiu traukiniu susidūrė mėgindamas kirsti Ruzgų geležinkelio pervažą. Atlikdamas šį manevrą vyras neįsitikino, ar tai daryti saugu.
Po smūgio į automobilį šilumvežis sumaitotą mašiną tempė dar apie 140 metrų. Avarijos metu automobilio priekis palindo po šilumvežiu. Baiminantis, kad hondoje gali būti prispaustų žmonių, į įvykio vietą buvo iškviesti ugniagesiai gelbėtojai. Jie konstatavo, kad lengvajame automobilyje prispaustų nukentėjusiųjų nėra. Suniokotą mašiną gelbėtojai ištraukė iš po šilumvežio, atjungė jos akumuliatorių ir nutempė iki pervažos.
Į nelaimės vietą atskubėję medikai sutvarstė nukentėjusiam lengvojo automobilio vairuotojui abi rankas, suteikė kitą būtinąją pagalbą ir išvežė jį į Mažeikių ligoninę. Vyrui diagnozuoti daugybiniai kūno sumušimai, žaizdos plaštakoje ir šonkaulių lūžiai. Susidūrimą su traukiniu išgyvenęs nukentėjusysis gydyti patirtus sužalojimus paguldytas į traumatologijos skyrių.
Mažeikių rajono policijos pareigūnai dėl eismo įvykį nulėmusio kelių transporto eismo saugumo taisyklių pažeidimo pradėjo ikiteisminį tyrimą. Avarijos metu sužalotam vairuotojui po nelaimės nustatytas girtumas, artimas vidutiniam (1,30 promilės).
ES šalyse dėl eismo įvykių pervažose kiekvienais metais žūsta keli šimtai žmonių. Kasmet skaudžių eismo nelaimių įvyksta ir mūsų šalies geležinkelio pervažose, kurių Lietuvoje iš viso yra 544. Saugaus eismo specialistai pastebi, kad eismo saugos situacija geležinkelio pervažose pastaruoju metu gerėja.
Susisiekimo ministerijos duomenimis, 2013 m. ir 2014 m. šalies geležinkelio pervažose įvyko po 15 eismo įvykių, juose nukentėjo atitinkamai 13 ir 11 žmonių. Praėjusiais metais tokių nelaimių sumažėjo iki 6, jų metu nukentėjo 3 žmonės (2 iš jų buvo traumuoti mirtinai, 1 sužeistas). Nustatyta, kad pagrindinė eismo įvykių geležinkelio pervažose priežastis yra Kelių eismo taisyklių pažeidimas dėl neatsargumo - pavyzdžiui, įvažiavimas ar įėjimas į geležinkelio pervažą degant raudonam pervažos šviesoforo signalui bei nepažiūrėjus, ar prie pervažos neartėja traukinys.
Vienoje šalies pervažų atlikto eksperimento metu paaiškėjo, kad automobilis, važiuodamas 90 kilometrų per valandą greičiu, gali sustoti prieš 50 metrų esančią kliūtį, o daug mažesniu, tik 50 kilometrų per valandą greičiu važiuojančio traukinio stabdymo kelias yra daug ilgesnis. Specialistų teigimu, įprastomis sąlygomis traukinio stabdymo kelias siekia apie kilometrą.
Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios"
Rašyti komentarą