Skaudžios naivumo pasekmės: pensininkė liko be gyvenimo santaupų
Į Klaipėdos miesto policijos komisariatą nuo apgavikų nukentėjusi moteris kreipėsi tik praėjus parai po pačio nusikaltimo, šeštadienį.
Sukčių auka tapo 74 metų klaipėdietė.
Nukentėjusiosios teigimu, penktadienį apie 14.20 val. jai telefonu paskambino rusiškai kalbanti moteris, kuris prisistatė esanti banko darbuotoja.
Nors bankai ne kartą ir ne du yra įspėję, jog banko darbuotojai niekuomet neskambina gyventojams ir neprašo atskleisti internetinės bankininkystė prisijungimo duomenų, klaipėdietei jokių įtarimų nekilo.
Suabejoti neprivertė ir tai, jog bankininkė kalbėjo ne valstybine kalbą.
Už tokį patiklumą teko labai brangiai sumokėti.
Pokalbis, per kurį pensininkė atskleidė visus minėtus duomenis, su "bankininke" baigėsi tuo, kad klaipėdietės banko sąskaitoje nebeliko solidžios pinigų sumos - 8580 eurų.
Pajūrio policininkai pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl neteisėto elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimo.
Pareigūnų teigimu, atsiliepus telefonu, rusiškai kalbantis vyras ar moteris prisistato esantys vieno ar kito banko specialistais.
Sukčiai yra labai komunikabilūs. Pokalbio metu sugeba išgauti piliečio vardą pavardę, asmens kodą, sudaryti rimto ir rūpestingo pareigūno ar tarnautojo įvaizdį ir išvilioti elektroninės bankininkystės duomenis.
Prisistatyti jie gali bet kokio Lietuvoje veikiančio banko darbuotojais. Todėl kalbėti telefonu apie savo banko sąskaitas, elektroninės bankininkystės duomenis, savo asmens duomenis jokiu būdu negalima.
Telefone rodomas lietuviškas numeris, todėl "aukos" ne iš karto supranta, kad kimba ant sukčių kabliuko, nors su jais ir bendraujama tik rusų kalba.
Iš tikrųjų skambinama iš užsienio, o lietuviškas numeris tam tikrų programų pagalba yra tik rodomas.
Bankai internetinių nuorodų su raginimu prisijungti prie neaiškių programų nesiuntinėja.
Rašyti komentarą