Nuo pirmųjų ABS sistemų iki autonominių, savaime vairuojančių automobilių. Taip jau yra, kad vis greičiau atsirandant naujoms technologijoms auga klientų poreikiai, todėl gamintojams nelieka nieko kita, tik pildyti vis naujus lūkesčius.
Vieni gamintojai jau anuomet buvo reitinguojami labai aukštai ir nuolat ieškojo naujų technologinių sprendimų, tuo tarpu kiti gamino nepatvarius ir vartotojams menkai patrauklius, išskyrus kainą, automobilius. Įdomu tai, kad, prabėgus 30 metų, kai kurių prekių ženklų pozicionavimas rinkoje pasikeitė iš esmės.
Egidijus Babelis, ilgametis automobilių žurnalistas, fotografas ir leidinio „Keturi ratai“ bendraautoris sako, kad smarkiai pasikeitė nemaža dalis gamintojų. Anksčiau „Dacia“ apskritai nematėme mūsų gatvėse, o dabar jų pradėjo sparčiai daugėti.
Bendrovės „Škoda“, kadaise kukliai tūnojusios po „Volkswagen“ sparneliu, kūriniai šiuo metu net ne vienu atžvilgiu lenkia savo motininės įmonės modelius. Tačiau neabejotinai vienus didžiausių pokyčių per šį laikotarpį išgyveno „Hyundai“.
„Iš korėjietiškų „skarbonkių“ jie tapo visaverčiais ir labai konkurencingais vidutinės klasės automobiliais“, – šypteli žurnalistas.
Jam antrina ir transporto istorijos patikros įmonės „CarVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis: „Vieni prekių ženklai pastebimai nyksta, traukiasi tiek jų rinkos dalis, tiek modelių gama, o kiti gamintojai sugeba išlaikyti pirkėjų susidomėjimą ir žadina savo konkurentus. Regint korėjiečių rezultatus, galima susidaryti įspūdį, kad kai kurie kiti gamintojai tiesiog užsnūdo.“
Kukli pradžia
„Hyundai Motor Company“ buvo įkurta 1967 metais. Iš pradžių įmonė visą savo dėmesį skyrė mažų automobilių gamybai, Pietų Korėjos vidaus rinkai. Kiek vėliau, devintajame dešimtmetyje, ji išplėtė savo veiklą, pradėjusi eksportuoti gaminius į kitas pasaulio rinkas.
Iki 2000-ųjų šis gamintojas išgarsėjo visame pasaulyje. Tiesa, tuomet „Hyundai“ buvo siejamas tik su įperkamumu. Tai buvo pigus automobilis, kuris tiesiog vežė iš taško A į tašką B.
Nors „Hyundai“ jau tuomet bandė konkuruoti su kitais prekių ženklais, dizaino, kokybės ir naujovių atžvilgiu jis stipriai atsiliko.
„Anais laikais niekas rimtai nežiūrėjo į „Hyundai“. Juos pirkdavo tas, kuris neturėjo pinigų geram jėgos agregatui, arba sunkiai gaudėsi automobilių sferoje. Tas, kuriam pardavėjas sugebėdavo įsiūlyti tą bėdžių už gerą kainą.
Ir joks tuometinis „Hyundai“ tiesiog negalėjo kovoti su europietišku ar japonišku automobiliu“, – pokyčiais stebisi E. Babelis.
Ko gero, šiandien dauguma transporto priemonėmis stipriai nesidominčių žmonių sunkiai ir atsimintų tokius modelius kaip „Pony“, „Accent“ ar „Lantra“.
Bėgant metams „Hyundai“ vadovai suprato, kad reikalingi pokyčiai, nes, nieko nedarant, prekių ženklas eksporto rinkose rizikuoja išnykti. Daug investuodama į bandymus ir plėtrą, įmonė padarė didžiulę pažangą.
Įsibėgėjant 21 amžiui, korėjiečiai ėmė užsitarnauti pirkėjų pripažinimą, nes už prieinamą kainą siūlė konkurencingas technologijas.
Pasaulinis pripažinimas
Didžiausiu lūžiu gamintojo veikloje laikomas pastarasis dešimtmetis, kai daugybės metų įdirbis atsipirko pelnius pasaulinio lygio pripažinimą. Vienas ryškiausių įmonės pasiekimų – laimėtas „Pasaulio metų automobilio“ titulas 2022 bei 2023 metais.
2022-aisiais titulą nuskynė tuomet neseniai pristatytas „Ioniq 5“. O šiemet didžiąją dalį teisėjų taškų surinko Lietuvą ką tik pasiekęs naujasis „Ioniq 6“. Automobilis taip pat pelnė „Pasaulio metų elektromobilio“ bei „Metų dizaino“ titulus.
Ši precedento neturinti dviguba pergalė vainikavo sudėtingą kūrėjų darbą ir pabrėžė seną „Hyundai“ įsipareigojimą viso pasaulio klientams pasiūlyti išskirtines ir kokybiškas transporto priemones.
Be abejonės, tokio lygio apdovanojimai šiaip sau nedalinami. „Ioniq 6“, pavyzdžiui, juo užsitarnavo dėl daugybės svarbių aspektų. Šis modelis šiuo metu yra aerodinamiškiausias vidutinės klasės elektromobilis pasaulyje.
O tai jam leidžia pasiekti itin svarbų elektros pavarai argumentą. Vidutinės „Ioniq 6“ energijos sąnaudos – 14 kWh/100 km (pagal WLTP metodiką) – leidžia jam rikiuotis tarp efektyviausių elektromobilių rinkoje.
Kitas išskirtinis elektriniuose gamintojo modeliuose sutinkamas elementas – 800V įtampos sistema. Pagrindinis jos privalumas – gerokai greitesnė įkrova, lyginant su daugumos elektromobilių naudojama 400V sistema.
Tiek „Ioniq 5“, tiek „Ioniq 6“ priima iki 350 kW įkrovos galią, todėl automobilių 77,4 kWh talpos baterijas galima nuo 10 iki 80 proc. įkrauti per vos 18 minučių.
Abiejuose elektromobiliuose įdiegta įkrovimo iš automobilio technologija (V2L) atvėrė galimybę įkrauti kitus elektros įrenginius ar net kitas elektrines transporto priemones.
Visos šios savo laikmečiui revoliucinės vidutinės klasės elektromobiliuose technologijos ir lėmė korėjiečių pasaulinį pripažinimą.
„Šiandien pirkėjui renkantis vidutinio segmento automobilį, „Hyundai“ stovi pirmosiose gretose. Jie siūlo kokybę, geras važiavimo savybes, patrauklų dizainą ir pažangias technologijas.
Anksčiau korėjiečiai buvo labai atsilikę technologijų srityje, o dabar juos galima laikyti vidutinės klasės pionieriais, sugalvojančiais tikrai įmantrių technologijų, kurios kartais gali lygiuotis ir į „premium“ segmentą“, – sako E. Babelis.
Tačiau „Hyundai“ neleidžia sau pamiršti ir dar vieno svarbaus aspekto. Tai – saugumas.
To įrodymu tapo ir „Ioniq 6“ pripažinimas nepriklausomos saugumo bandymų organizacijos „EuroNCAP“ testuose, kur elektromobiliui skirtas 2022 m. saugiausio klasėje automobilio titulas.
Rašyti komentarą