Sudarant žemėlapį buvo remiamasi Kelių ir transporto tyrimo instituto sukauptais duomenimis apie žmonių sužalojimu ar žūtimi pasibaigusias avarijas Klaipėdos mieste per paskutinius ketverius metus.
Vienas šio žemėlapio sudarymo iniciatorių vicemeras Artūras Šulcas džiaugiasi, kad nuo šiol miestas turės labai aiškų kriterijų, kuriuo vadovaujantis bus galima didinti eismo saugumą būtent tose vietose, kur to labiausiai ir skubiausiai reikia.
"Kai puolame tvarkyti pėsčiųjų perėjas - įrengti kryptinį apšvietimą, daryti greičio slopinimo kalnelius ir panašiai, suprantame, kad visko iškart padaryti neįmanoma, nes tai kainuoja begalinius pinigus.
Be to, yra visokių žmonių, visokių poreikių, tad kyla klausimas - kokiose vietose pirmiausiai vertėtų imtis pertvarkų? Gal investuoti vienoje vietoje, o ten per 100 metų nebuvo nė vienos avarijos... Tad kam ten daryti kokius nors pakeitimus?
O juodųjų dėmių žemėlapis, parodantis, kur per pastaruosius kelerius metus įvyko daugiau incidentų, mums aiškiai pasako: štai ši ar kita vieta yra pati pavojingiausia eismo dalyviams, todėl čia reikia pokyčių, o štai ta į žemėlapį nepateko, todėl skubėti investuoti į ją taikant vieną ar kitą saugumo priemonę yra beprasmiška arba nėra skubu. Tai yra mums pagrindas skirti lėšas ir tvarkyti pavojingiausias vietas", - aiškino jis.
"Vakarų eksprese" jau ne kartą rašėme, kad pernai rudenį Klaipėdoje viešėjusi eismo saugumo specialistų komisija revizavo visas miesto perėjas ir pavojingiausias sankryžas. Jos darbo rezultatu tapo rekomendacijos, kaip vienoje ar kitoje vietoje uostamiesčio Savivaldybė turėtų pagerinti eismo saugumą. Be visa kita, nurodyta panaikinti nemažai dabartinių perėjų.
"Atsižvelgdami į tas pastabas paprašėme Savivaldybės administracijos parengti pėsčiųjų perėjų saugumo užtikrinimo ir juodųjų dėmių šalinimo priemonių planą. Į jį buvo įtraukti ir miestiečių pasiūlymai, kurių sulaukta visą informaciją pateikus viešam visuomenės svarstymui. O tas žemėlapis bus savotiška pagalbinė priemonė prieš imantis darbų", - teigė A. Šulcas.
Vicemeras viliasi, jog žemėlapis bus naudingas ir eismo dalyviams - kad šie žinotų, kuriose gatvėse, sankryžose ar perėjose turėtų būti atidesni.
"Anksčiau Saugaus eismo komisijai miesto Kelių policija nuolat pateikdavo pasibaigusių metų eismo įvykių suvestinę, bet ji niekur labai viešinama nebuvo. O dabar tie duomenys juodųjų dėmių pavidalu matomi visiems", - sakė A. Šulcas.
Remiantis žemėlapiu, darytina išvada, kad didžiausia rizika patekti į avariją yra važiuojantiems ar einantiems Taikos prospektu bei Šilutės plentu. Taip pat pavojingos yra Smiltelės ir Mokyklos gatvės. Miesto centre juodais taškais paženklintos Pilies ir Herkaus Manto gatvės.
Rašyti komentarą