Vežėjai ir pardavėjai atkerta, kad toks projektas yra nelogiškas bei sukels vienus rūpesčius, o situacija vargiai ar pagerės.
Į „Regitrą“ – ir apdaužyti automobiliai
Šiuo metu įstatymas numato atlikti privalomąją transporto priemonių techninę apžiūrą tik Lietuvos Respublikoje registruotoms transporto priemonėms, t. y. pirmiausia atliekama registracija, o tik po to tikrinama transporto priemonės techninė būklė.
Dabar siūloma numatyti, kad privalomoji transporto priemonių techninė apžiūra būtų atliekama prieš registraciją, tokiu būdu transporto priemonės registracija ir valstybinio numerio ženklo išdavimas patvirtintų, kad transporto priemonė yra techniškai tvarkinga ir tinkama dalyvauti viešajame eisme.
„Šiandien susidaro paradoksali situacija, kada žmogus per internetą susiradęs ar turguje nusiperka automobilį, jis yra užregistruotas, ir tik po to turi vežti į techninę apžiūrą. Ir tada paaiškėja (...), kad dar tiek pat, kiek jis užmokėjo už automobilį, jam reikės investuoti į tą automobilį, kad automobilis praeitų techninę apžiūrą“, – anksčiau yra sakęs susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Pasak Vidmanto Pumpučio, Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjo, į valstybės įmonę „Regitra“ atvykdavo ir apdaužyti automobiliai, kai kurie iš jų buvo apvirtę, o „Regitra“ esą nieko negalėdavo padaryti ir juos turėdavo registruoti. „Būdavo taip, kad tie sudaužyti automobiliai užregistruojami, o po to, neaišku kokiais būdais, jie būdavo suremontuojami ir taip papuldavo į eismą abejotinos kokybės automobiliai“, – interneto portalui lrt.lt sakė V. Pumputis.
„Buvo apgalvota, kad nebūtų stabdomas verslas naudotais automobiliais, galios ta pati pardavimo sistema – pardavėjas galės parduoti tą automobilį ir be techninės apžiūros. Bet žmogus, nusipirkęs jį, iš pradžių turės praeiti techninę apžiūrą, tai bus šalių susitarimas.
Pardavėjas, norėdamas parduoti ir pateikti įrodymus, kad tai yra kokybiškas automobilis, pats praeis techninę apžiūrą. Jeigu automobilis kelia abejonių, tai galbūt jis bus pigesnis, bet ta atsakomybė grius ant pirkėjo pečių. Bus galima išsiimti laikiną registraciją, kur nebus reikalaujama techninės apžiūros“, – projektą pristatė V. Pumputis.
Automobilių rinka neturėtų keistis
Anot V. Pumpučio, naudotų automobilių rinka visiškai neturėtų keistis vien dėlto, kad pirkėjas galės pareikalauti prieš pirkdamas, kad pardavėjas praeitų techninę apžiūrą, jei nepraeina – automobilis esą turėtų būti pigesnis.
Tuo metu Kauno automobilių turgaus direktorius Valentinas Naujanis tikina, kad toks projektas yra labai nepatogus dalykas. „Pažiūrėkime iš mūsų turgaus pozicijos: dabar nuperkamas automobilis turguje ir žmogus be numerių atvažiuoja į „Regitrą“, kur prisiregistruoja. [Pakeitus įstatymą] prieš parduodami automobilį turėtume per pusę ar visą miestą važiuoti be numerių ar vežti automobilius su vilkikais,o tai labai nepraktiškas dalykas“, – mano V. Naujanis.
Jis įsitikinęs, kad tokiame projekte nėra logikos, tai esą paprasčiausiai galima įžvelgti kažkokių grupuočių norą.
„Bet abejoju, ar bus pajamų, nes Lietuvoje kas lieka, jie registruojami. Kitas dalykas, mūsų turgaus 70 proc. automobilių išvažiuoja, žiūrint į didžiąją masę mašinų. Jos net į „Regitrą“ nepapuola, jeigu krauna į vagonus ir išveža kirgizai ar kazachai“, – interneto portalui lrt.lt kalbėjo V. Naujanis.
Pašnekovas įsitikinęs, kad toks projektas nieko nepakeis, esą kiti faktoriai turi lemti, kad parkas pasikeistų. „Mūsų gerovė turi pasikeisti, tada gal visi sėsim į naujus automobilius“, – samprotavo Kauno automobilių turgaus direktorius.
Automobilių vežėjų bendruomenės „Auto-loads.com“ vienas įkūrėjų Arnoldas Pukys mano, kad nauju įstatymu bus sudėtingiau parduoti daužtą automobilį, tai apsunkins automobilių pardavėjus.
„Kas bus geriau, nežinau, tikrai tie automobiliai nei pagerės, nei ką. Kada praeiti: prieš ar po, čia kažkokios tvarkos neįves. Gal kažkas kažkur nori išlošti, bet ar bus naudos ir plačiajai visuomenei, nežinia, automobilių prekybininkams bus sunkiau, papildomas rūpestis“, – mano A. Pukys.
Projektą Seimas svarstys rudens sesijoje
Kaip lrt.lt kalbėjo V. Pumputis, Europoje dėl įregistravimo daugelis šalių reikalauja, kad automobilis prieš tai būtų praėjęs techninę apžiūrą.
„Kai kurios šalys, konkrečiai Skandinavijos, naudotam automobiliui daro detalų automobilio tipo pripažinimą, tai yra, detaliai tikrinama, ar visi parametrai atitinka nustatytus gamintojo parametrus, ar padangos tokio dydžio, kaip turi būti, ar visos dalys yra tinkamos ir iš tikrųjų turtingesnė šalis gali to reikalauti.
Lietuvai, manyčiau, toks žingsnis pernelyg sustabdytų prekybą naudotais automobiliais, nes savaime pakiltų detalios patikros kaina“, – tikino V. Pumputis.
Pasak jo, šiame etape dar per anksti apie tai kalbėti, bet ministerija galvoja, kad jeigu kils abejonių dėl automobilio būklės, bus galima papildomai reikalauti geometrijos patikros ar kitų papildomų dokumentų.
„Bet apie tai bus galima kalbėti tik tuo atveju, jei bus priimtas įstatymo pakeitimas“, – teigė V. Pumputis. Tuo metu Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms jau pritarė Vyriausybė, rudens sesijoje jį svarstys Seimas.
Rašyti komentarą