Vieno iš tituluočiausių pasaulyje automobilių pramonės analitikų, Duisburgo-Eseno universiteto profesoriaus Ferdinando Dudenhofferio nuomone, tikroji automobilių pardavimo krizė Europoje tik prasideda, ir greito problemos sprendimo nėra.
"Kol valstybės su savo įsiskolinimais daugiau ar mažiau atsigaus, gali praeiti ir 5 metai", - prognozuoja jis.
Paskutiniais duomenimis, dėl augančios bedarbystės, paaštrėjusios skolų krizės fone, naujų automobilių pardavimas krenta beveik visose Europos Sąjungos valstybėse, ypač stambiose - Prancūzijos, Ispanijos, Italijos rinkose.
Prognozuojama, jog sunkiausia gali būti tiems gamintojams, kurie orientuojasi į Europos rinką, pvz., "Opel", "Fiat", "PSA Peugeot-Citroen". Ekspertų teigimu, mažiausiai 5-8 gamyklos Europoje šiuo metu yra visiškai nereikalingos.
Tą supranta ir patys gamintojai. Štai koncernas "PSA Peugeot-Citroen", kurio pardavimas birželį krito net 13 proc., pranešė ketinantis iki 2014 metų uždaryti gamyklą Aulnay-sous-Bois miestelyje, netoli Paryžiaus. Apie tai jau pranešta visiems 3 tūkstančiams darbininkų. Kitoje PSA gamykloje, Poissy mieste, bus sumažintos "Peugeot 208" modelio surinkimo apimtys.
Kitoje, vakarinėje Prancūzijos dalyje esančioje Rennes gamykloje bus atsisakyta 1 tūkst. 400 darbo vietų iš 5 tūkst. 600 esamų.
Oficialiai paskelbtuose koncerno planuose - net 10 tūkst. darbo vietų, arba dešimtadalio visų darbuotojų skaičiaus, sumažinimas. Šiemet PSA, tikėdamasi sutaupyti 800 mln. eurų, jau atleido 6 tūkst. darbuotojų, daugiausia - iš rinkodaros tinklo.
Šalies prezidentas Francois Hollande'as tokį planą pavadino nepriimtinu ir pareikalavo jį persvarstyti. Jis taip pat apkaltino kompanijos vadovybę, kad ši melavo, kai anksčiau neigė, kad atsisakys dalies darbuotojų.
"Mes pasiruošę priimti kritiką, bet viskam yra ribos", - atsakė Thierry Peugeot, "PSA Peugeot Citroen" priežiūros valdybos pirmininkas. "Šios atakos neigiamai veikia visą grupę", - teigė jis, turėdamas omenyje šalies vadovų reakciją.
Kitas Prancūzijos milžinas, "Renault", pripažino per artimiausius dvejus metus gamykloje Flinse, kur surenkami "Clio" modeliai, panaikinti 300 darbo vietų.
Apie dar vienos gamyklos uždarymą prabilo ir šiemet per pirmąjį metų ketvirtį Europoje 207 mln. eurų nuostolį patyręs italų koncernas "Fiat", pernai atsisakęs gamybos Sicilijoje, Termini Imerese gamykloje. Be to, nuspręsta stabdyti bet kokias koncerno investicijas Italijoje - naujas jų planas bus tvirtinamas tik spalį, gavus duomenis apie šių metų trijų ketvirčių pardavimo rezultatus.
"General Motors" valdoma "Opel" kompanija tebesilaiko planų uždaryti gamyklą Bochume (Vokietija).
Tiesa, ne visiems sekasi blogai. Ekspertai teigia, kad didelių problemų neturėtų patirti liukso klasės modelių gamintojai - tokie, kaip "Audi", BMW, "Mercedes-Benz" ar "Porsche", kurių didžioji dalis produkcijos, ne mažiau 7 automobilių iš 10, parduodama ne Europos rinkose.
Pavyzdžiui, Vokietijos automobilių koncernas BMW pranešė per ateinančius trejus metus į savo gamyklas Didžiojoje Britanijoje investuosiantis 250 mln. svarų sterlingų. Pinigai bus skirti didinti automobilių "Mini" gamybą koncerno įmonėse Oksforde, Birmingeme ir Svindone.
PSA sunkumai
Koncerno "PSA Peugeot Citroen" grynieji nuostoliai pirmąjį šių metų pusmetį siekė 819 mln. eurų. Palyginti - per praėjusių metų sausį-birželį PSA uždirbo 806 mln. eurų pelno. Nuostolius daugiausia lėmė sumažėjusi paklausa automobilių rinkoje, ypač Europoje. "Peugeot" pardavimai Europos šalyse per sausį-birželį sumažėjo 15,2 proc., nors Kinijoje išaugo 7,5 proc. Siekdamas sumažinti išlaidas koncernas planuoja restruktūrizaciją. Bendrovė tikisi per artimiausius trejus metus sutaupyti apie 1,5 mlrd. eurų; reorganizuojant gamybą Prancūzijoje planuojama gauti 600 mln. eurų. Dar 550 mln. eurų tikimasi gauti padidinus automobilių gamybą Rusijoje, Lotynų Amerikoje ir Kinijoje ir taip sumažinti išlaidas.
Rašyti komentarą