Sutartį dėl elektromobilių pirkimo "Mitsubishi Motors Corporation" ir Estijos vyriausybė pasirašė šių metų kovą. Tai yra dalis sandorio, kuris leis Japonijos koncernui įsigyti taršos leidimų 10-čiai milijonų tonų.
Estijos vyriausybė elektromobilius naudos viešosioms reikmėms (socialinės rūpybos srityje) ir tai bus dalis plano, kuris numato elektromobilių populiarinimą visoje šalyje. Tokiu būdu estai tikisi sumažinti anglies dvideginio taršą. Tuo pat metu vyriausybė patvirtino subsidijų perkantiems elektromobilius programą ir planus kurti akumuliatorių papildymo infrastruktūrą."Mitsubishi" ketina bendradarbiauti su Estijos vyriausybe teikiant techninę pagalbą anglies dvideginio taršos kontrolės srityje ir planuoja jau šį lapkritį pradėti viešą prekybą "i-MiEV" elektromobiliais.
"Mitsubishi" parduoda "i-MiEV" Japonijoje, Europos valstybėse, Honkonge, Australijoje. Per metus planuojama pradėti prekybą Jungtinėse valstijose ir Kanadoje. Monake, Islandijoje, Danijoje, Singapūre, Tailande ir kitose valstybėse "Mitsubishi" bendradarbiauja su valdžios institucijomis įgyvendinant elektromobilių populiarinimo programas.
Vienintelis oficialus "Mitsubishi Motors Corporation" atstovas Lietuvoje "Inchcape Motors" priima užsakymus "i-MiEV", tačiau bendrovės atstovai teigia, jog realūs šio elektromobilio, kurio mažmeninė kaina viršija 100 tūkst. litų, pardavimai galimi tik valstybei patvirtinus subsidijų programą, panašią į Estijos.
Beje, spalio 26 dieną, trečiadienį, Lietuvos Seime įvyks konferencija, kurioje bus aptariami su elektromobilių plėtra Lietuvoje susiję klausimai. Renginio iniciatorius – Seimo narys Egidijus Vareikis.
Konferencijoje numatoma apžvelgti naujausią situaciją elektromobilių srityje. Joje bus siekiama nustatyti gaires ar preliminarias kryptis: ar būtinos įstatymų iniciatyvos, kas jas turėtų rengti, kada elektromobilių plitimui būtų sukurtos iš tiesų palankios sąlygos ir infrastruktūra.
"Šiuo metu dauguma ekspertų sutaria, kad elektromobiliai pereina taip vadinamąjį lūžio tašką – iš visiškai eksperimentinio etapo pereina į visaverčius masinės gamybos plataus vartojimo produktus. Kuo labiau elektromobiliai populiarėja, tuo labiau aktualūs tampa klausimai dėl jų infrastruktūros sukūrimo, šios struktūros standartizacijos ir vartojimo skatinimo. Lietuvoje nėra automobilių gamintojų, tačiau jau yra elektromobilių gamintojų, todėl ir šiai sričiai būtinas dėmesys. Tam reikia valstybinio masto sprendimų ir iniciatyvų. Svarbiausia, kad Lietuva neliktų šiame inovacijų procese tarp atsilikėlių, nesugebančių išnaudoti vieno iš reikšmingiausių modernizacijos ir aplinkosaugos lūžių. Elektromobilių išpopuliarėjimas Lietuvai gali atverti patrauklias verslo, energetikos, aplinkosaugos galimybes, todėl kaip tik šiuo metu reikia valstybiniu mastu sudaryti sąlygas atitinkamiems pokyčiams ir įstatymų srityje“, – teigia E. Vareikis.
Renginyje dalyvaus Seimo nariai, ministerijų atstovai, suinteresuotų grupių atstovai.
Rašyti komentarą